Crosstrainers

Crosstrainers

Hulp bij je keuze
5 goeie redenen om voor de crosstrainer te kiezen
€80000 −37%
€50000
Recupel : €040 *Van 26/11/2022 en zolang de voorraad strekt
BEST BEOORDEELD
€38000
Recupel : €040
€40900 −51%
€19900
€74900 −40%
€44900
€99900 −50%
€49900
€49900 −50%
€24900
€2.59900 −23%
€1.99900
BEST BEOORDEELD
€79900 −12%
€69900
€1.19900
€2.00000 −25%
€1.50000
Recupel : €040 *Van ‪16/11/2022‬ tot ‪12/1/2023‬
€74900 −13%
€64800
€62500 −32%
€42500
€1.69900 −5%
€1.59900
€99900 −30%
€69900
€89900 −39%
€54000
BEST BEOORDEELD
€94900
BEST BEOORDEELD
€1.89500 −21%
€1.49500
€1.49900
€89900
4.1/5 Op basis van 548 Beoordelingen in de winkels en online

CROSSTRAINER: HET IDEALE FITNESSTOESTEL OM THUIS TE WERKEN AAN JE UITHOUDINGSVERMOGEN

De crosstrainer is een gesofistikeerd indoor fitnesstoestel. Het imiteert de natuurlijke bewegingen van wandelen of hardlopen. Trainen op moderne uithoudingstoestellen lijkt ook een beetje op langlaufen. Dit dankzij de geleide loopvlakken en mobiele handgrepen. Bovendien is er nul risico voor de gewrichten. Immers, je voeten blijven permanent op de pedalen, maar het toestel geleidt ook je benen. Indoor toestellen zoals de crosstrainer bieden een uitstekend alternatief voor het traditionele joggen. Of eigenlijk zet joggen veel meer druk op de gewrichten, en dan vooral op harde ondergronden zoals asfalt.


CROSSTRAINER VOOR EEN MAXIMAAL EFFICIËNTE UITHOUDINGSTRAINING

De crosstrainer is uitstekend geschikt voor cardiovasculaire oefeningen, en een formidabele partner voor je work-out. De intensiteit varieert aanzienlijk, afhankelijk van het weerstandsniveau van het toestel. In elk geval traint hij in essentie de grote spiergroepen. De vaste polsbanden, samen met de mobiele armen, stellen je in staat om kracht te kweken in je armspieren. Tegelijkertijd gebruik je automatisch de spieren van je rug, schouders en buik. Uiteraard oefent dit toestel ook de spieren van de billen en benen. Met andere woorden: de crosstrainer geeft je een full-body work-out. Al doende verbrand je gemiddeld 700 kcal per uur. Bovendien bevordert de work-out de bloedsomloop en verbetert hij de ademhaling. Als je regelmatig traint, zul je meer en meer groeien in uithoudingsvermogen en fitheid.


GEWICHT VAN HET VLIEGWIEL, STAPAFSTAND, OSCILLERENDE KOGELLAGER EN DE REST: WAT JE MOET WETEN

Er zijn een paar essentiële factoren waar je op moet letten om van je cardio op een crosstrainer een succes te maken. De volgende aspecten hebben bijvoorbeeld een grote impact op de intensiteit van die training.
•  Het gewicht van het vliegwiel: Het gewicht van het vliegwiel zorgt voor een soepele, maar ook regelmatige en ononderbroken rotatie. De regel is: hoe groter het gewicht van het vliegwiel, hoe beter de rotatie. De ideale richtwaarde voor een comfortabele rotatie is 16 kg. Dit zorgt voor een optimale bewegingsdynamiek en een training die de gewrichten ontziet.
•  De stapafstand (staplengte): dit bepaalt hoe groot de bewegingen van je benen zijn op de crosstrainer. De optimale staplengte hangt af van je lichaamsgrootte en trainingsniveau. Een langere pas is vooral geschikt voor langere, goed getrainde mensen met een goed uithoudingsvermogen. Dit bevordert een natuurlijk wandelritme, dat de inspanningen voor de gewrichten vermindert.
•  De kogellager met automatische uitlijning: De hoogwaardige kogellager met automatische uitlijning is van cruciaal belang als het gaat om crosstrainers. Immers, deze bevordert een grote soepelheid van werking, maar garandeert ook de zachtheid van de gewenste beweging. En dat brengt de fun in sporten!
•  De afstand tussen de loopvlakken: Dit is de afstand tussen de oppervlakken waarop je staat. Een perfect aangepaste afstand zorgt voor een vlottere training, maar spaart vooral ook je gewrichten. Voor de beste keuze: baseer jezelf op je schouderbreedte.


TYPES CROSSTRAINERS: WAT IS HET VERSCHIL?

Er zijn twee grote categorieën crosstrainers: de rear-driven en de front-driven crosstrainers. Het verschil zit hem in de plaats van het vliegwiel. In het eerste geval vind je dit achter de gebruiker. In het tweede geval zit het dan weer aan de voorkant. Deze tweede constructie resulteert in een vlakkere en langere loopbeweging, waardoor de elliptische beweging van de loopvlakken meer tot haar recht komt. De werkelijke beweging blijft echter dezelfde. Beide types crosstrainers bieden dus een soortgelijk trainingseffect. De oefeningen staan immers toe om snel vet te verbranden. Ze bieden ook betere omstandigheden om je conditie te verbeteren en op een gezonde manier gewicht te verliezen.


REAR-DRIVEN VS FRONT DRIVEN
Rear-Driven Front-Driven
Vliegwiel achteraan Vliegwiel vooraan
Armbeweging identiek Armbeweging identiek
Korte passen Lange passen
Meer gebogen beenbewegingenSoepele beenbewegingen
Vergelijkbaar met joggen Vergelijkbaar met nordic walking
Spaart de gewrichten meer dan joggenSpaart de gewichten meer dan een rear-driven crosstrainer

WAAROP MOET JE LETTEN BIJ AANKOOP VAN EEN CROSSTRAINER?

Om de beste crosstrainer te kiezen voor bij jou thuis, stel je jezelf de volgende vragen:
•  Ben ik een beginner of zit ik al op een gevorderd trainingsniveau?
•  Hoeveel keer per week zou ik willen trainen?
•  Wat is het aangeraden maximumgewicht/de maximumlengte van de gebruiker voor het toestel?
•  Is connectiviteit belangrijk voor mij?
•  Wat kost het toestel?


De belangrijkste criteria bij de keuze van een crosstrainer zijn:
•  Het gewicht van het vliegwiel (dit beïnvloedt de souplesse van de beweging);
•  Het aantal trainingsprogramma's: tot 15 programma's;
• Het weerstandsniveau: van 7 tot 15 niveaus;
•  Het weerstandstype: handmatig of automatisch;
•  Connectiviteit met applicaties: een geconnecteerde crosstrainer blijkt zeer effectief om gemotiveerd te blijven en je voortgang op te volgen via statistieken.


GEWICHT VERLIEZEN MET EEN CROSSTRAINER

Een crosstrainer aanschaffen, dat wil zeggen: genieten van het perfecte toestel om thuis te trainen. Het helpt ook om sneller resultaten te bereiken, wat zeker je motivatie zal aanscherpen. Vooral omdat deze toestellen een groot gebruiksgemak bieden. Ook is de crosstrainer bijzonder effectief in het verbranden van calorieën. Bovendien staat hij op elk moment tot je beschikking: 's ochtends, 's middags en 's avonds. Dit maakt hem zeer geschikt voor sporters met een drukke agenda. Zo zul je genieten van alle voordelen die een crosstrainer biedt. Een tip als je zichtbare resultaten wil: train minstens twee keer per week gedurende 45 minuten. Natuurlijk is ook een gezond en evenwichtig dieet essentieel.


CROSSTRAINERS DIE JE ALLEEN BIJ DECATHLON VINDT

Eenvoudig of hightech, DECATHLON biedt een breed scala aan crosstrainers. Beginner, gevorderde of professioneel ? Je vindt beslist iets van je gading in onze selectie.
•  Beginners in fitness kiezen best voor een versie zonder al te veel franjes. Wat je wil als beginner, is een verstelbare weerstand en een hartslagmeter om de mate van inspanning te monitoren. De crosstrainer Essential 500 is in dit opzicht een uitstekende keuze.
•  Voor meer ervaren gebruikers, is de zelfaangedreven en geconnecteerde crosstrainer DOMYOS 520 beter geschikt. Deze scoort punten met zijn zes verschillende functies. En omdat het een draadloos model is, biedt het meer flexibiliteit in het gebruik.
•  Voor fitnessprofessionals raden we een crosstrainer aan die zich aanpast aan een individueel trainingsplan. Kies idealiter voor een model dat kan verbinden met je smartphone. Op die manier kan je je trainingsdoelen te allen tijde in de gaten houden. In dit geval raden we onze bestseller aan, de geconnecteerde crosstrainer DOMYOS EL 900.


Opdat je in alle rust zou kunnen trainen, biedt DECATHLON een garantie van 2 jaar op al zijn crosstrainers. Je kan ook rekenen op onze klantenservice om je toestel te onderhouden of repareren. Net zoals we je ook gebruikershandleidingen, FAQ's en installatievideo's bezorgen. Gebruik indien nodig ook het hulpformulier dat beschikbaar is op onze ondersteuningspagina.


☄☄☄

FAQ


Hoe vaak moet je trainen op je crosstrainer?

Als beginner is twee keer per week meer dan genoeg. Verhoog deze frequentie geleidelijk elke week. Vergeet wel niet dat de crosstrainer het hele lichaam in werking zet. Plan dus een dag in voor spierherstel.


Loop ik het risico mijn knieën te beschadigen op de crosstrainer?

Nee. Integendeel, de training ontziet de gewrichten. De crosstrainer heeft overigens geen enkele sterke impact, in tegenstelling tot bijvoorbeeld jogging.


Hoe effectief is crosstrainer-training?

Crosstrainen doe je rechtopstaand, in tegenstelling tot rijden op een hometrainer. Dit bevordert de actieve beweging van het hele lichaam en zet dus ook meer spieren in gang. Zo kan je tot 700 kcal per uur verbranden, afhankelijk van de weerstandsinstelling.


Wat kost een crosstrainer?

Kwaliteit wil niet per se zeggen: buitensporige prijzen. DECATHLON biedt immers een breed scala aan indoor toestellen op maat van kleinere budgetten. Je vindt je ideale trainingspartner al vanaf € 200.


Wat is de beste manier om mijn crosstrainer te onderhouden?

Om je crosstrainer zo lang mogelijk in perfecte conditie te houden, raden we volgende behandelingen aan:
•  Wekelijkse reiniging van het toestel met een vochtige doek;
•  Maandelijkse controle (en indien nodig aandraaien) van de schroeven;
•  Jaarlijks oliën van de handgrepen en pedalen.


DECATHLON biedt je een garantie van twee jaar, inclusief het onderhoud en herstel van je crosstrainer.


Is het een geschenk? Laat ze kiezen Een cadeaubon schenken