Proteines

Whey eiwitten

Hulp bij je keuze
Hoe kies je de juiste eiwitten?
a11y.skip-categories a11y.skip-categories
Eiwitshake banaan - 1kg
€2995
€2995/kg

Uitsluitend online verkocht

QNT Light Digest Whey Banaan
€1600
(6)
Levering binnen 72 werkuren
GOLD STANDARD 100% WHEY PROTEIN Extreme Milk Chocolate 28 servings (896 gram)
10 models available
€3400
€3778/kg
Eiwitreep Natural Protein chocolade/banaan 3x40g
€500 −20%
€400
*Van ‪17/6/2022‬ tot ‪15/7/2022‬ €3333/KG
Knapperige recuperatiereep Crunchy Recovery Bar 55 g x4 banaan en karamel
3 models available
€700
€3111/KG
Isolate Protein EIWITISOLAAT 2000g Vanille
7 models available
€5790
€003/kg
Isolate Protein EIWITISOLAAT 908g Vanille
19 models available
€2850
€003/kg
Light Digest Whey Protein - Banaan 500 g
€2595
€5190/kg
Protein Shake Banana 1000 G
€3550
€3550/kg

Uitsluitend online verkocht

4.6/5 Op basis van 190 Beoordelingen in de winkels en online

HET BELANG VAN EIWITTEN VOOR SPORTERS


Of je nu houdt van duursporten of krachtsporten (krachttraining, crosstraining, ...) of een veeleisende ploegsport beoefent, proteïnen zijn voor je sportieve prestaties van essentieel belang. Zeker sporters moeten voldoende eiwitten binnen krijgen.

Eiwitten stimuleren je recuperatie en bevorderen je spieropbouw. We winden ze terug in voeding, maar ook in proteïnesupplementen die kunnen helpen om dagelijks voldoende proteïnen binnen te krijgen.


Wat zijn proteïnen? Waartoe dienen ze?


Proteïnen zijn macromoleculen opgebouwd uit een keten van aminozuren. Ze zitten in al onze cellen, zijn levensnoodzakelijk en vervullen verschillende functies (vervoer, afweer, groei, ...).

Het is dus belangrijk om ze via onze voeding op te nemen, en dat om verschillende redenen:
• Ze leveren energie
• Ze bevatten essentiële aminozuren die ons lichaam zelf niet kan aanmaken
• Ze helpen bij de celvernieuwing (huid, spierweefsel en beenderen) en bij verschillende fysiologische processen (met betrekking tot de vertering, de hormonenproductie of de afweer).
• …


Hoeveel proteïnen moeten we dagelijks consumeren?


Dat hangt af van je leeftijd en je individuele situatie. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bedraagt 0,83 kg proteïnen per dag voor gezonde volwassenen jonger dan 60 jaar.Kinderen, opgroeiende jongeren, zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en sporters hebben méér eiwitten nodig.

Voor sporters - en zeker voor wie van krachttraining houdt - ligt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid hoger. Er wordt aangeraden 0,02 kg proteïnen per kilogram lichaamsgewicht en per dag te consumeren. Een sporter van 75 kg, bijvoorbeeld, moet idealiter 1,5 kg proteïnen per dag consumeren om de spiermassa efficiënt te laten aangroeien en intact te houden.


In welke voedingsstoffen zitten eiwitten?


De belangrijkste bronnen van proteïnen in onze voeding zijn voedingsstoffen van dierlijke oorsprong (vlees, vis, zuivelproducten, eieren, ...). Ook sommige voedingsstoffen van plantaardige oorsprong bevatten eiwitten. Denk maar aan peulvruchten, zaden (noten, gedroogde vruchten), granen en sommige groenten.

Goed om weten: eiwitten van dierlijke oorsprong zijn 'compleet', wat inhoudt dat ze alle essentiële aminozuren bevatten die ons lichaam nodig heeft. Dat is niet het geval bij plantaardige proteïnen (soja is een uitzondering). Dan moet je verschillende bronnen of verschillende types proteïnen met elkaar combineren om voldoende essentiële aminozuren te kunnen opnemen. Vegetariërs en veganisten moeten in die optiek peulvruchten combineren met graanproducten of oliehoudende voedingsstoffen in eenzelfde maaltijd of binnen een periode van minder dan 24 uur.


Waarom voedingssupplementen met proteïnen innemen?


Een gevarieerde en evenwichtige voeding zorgt voor een niet te verwaarlozen aanvoer van proteïnen en moet sowieso onze voorkeur als bron van eiwitten genieten. Ze kan perfect volstaan om aan onze behoeften aan proteïnen te voldoen.

Sporters die regelmatig intensieve inspanningen leveren - zoals: liefhebbers van krachttraining - kunnen hun spiermassa intact houden en efficiënt opbouwen door hun recuperatieperiodes te optimaliseren.

Voor hen kan het dan interessant zijn op proteïnepoeder te consumeren, zoals: weiproteïnen (isolat, lean, native). Er bestaan ook proteïnerepen.. Die supplementen vormen een extra bron van eiwitten. Ze kunnen handig en doeltreffend zijn om sporters de nodige proteïnen aan te leveren.

Weet je niet welke proteïnesupplementen je moet kiezen? Onze teams voedingsdeskundigen kunnen je adviseren! Ontdek hoe je je proteïnen kan kiezen in functie van je sportieve doelstellingen en lees onze tips hier.

Is het een geschenk? Laat ze kiezen Een cadeaubon schenken