Proteines

Whey eiwitten

Hulp bij je keuze
Hoe kies je de juiste eiwitten?
a11y.skip-categories a11y.skip-categories
Eiwitreep chocolade hazelnoot ecosize X12
€1600
€2222/KG
WHEY EIWITTEN VANILLE 900 g
€2000
€2222/KG
(60)
Levering binnen 48 werkuren
WHEY EIWITTEN CHOCOLADE 900 g
€2000
€2222/KG
(64)
Levering binnen 48 werkuren
Whey eiwitisolaat vanille 900 g
€2800
€3111/KG
(74)
Levering binnen 48 werkuren
BEST BEOORDEELD
QNT Metapure 2kg
€7000
(5)
Levering binnen 72 werkuren
Whey-eiwit vanille 500 g
€1400
€2800/KG
(27)
Levering binnen 48 werkuren
BEST BEOORDEELD
Eiwitten Gold Whey Standaard aardbei 908 g
€3400
€3778/KG
Eiwitrepen Protein Plus chocolade 3x55 g
€550
€3333/KG
BEST BEOORDEELD
Hipro chocolade 310 ml
€250
QNT Light Digest Whey Belgian Chocolat
€1600
EIWITREPEN VOOR RECUPERATIE NA SPORT BROWNIE 5X 40 G
2 models available
€500
€2500/KG
Eiwitreep Natural Protein chocolade/banaan 3x40g
€500 −20%
€400
*Van ‪17/6/2022‬ tot ‪15/7/2022‬ €3333/KG
WHEY EIWITTEN CHOCOLADE 500 g
€1400
€2800/KG
(19)
Levering binnen 48 werkuren
QNT Light Digest Whey Coconut
€1600
(3)
Levering binnen 72 werkuren
BEST BEOORDEELD
QNT Light Digest Whey Cuberdon
€1600
(3)
Levering binnen 72 werkuren
CRISP EIWITREEP chocolade-hazelnoten x4
€700
€2800/KG
Eiwitreep Pack ProteinNut2 chocolade pinda's 4x(2x22,5)
€600
€3333/KG
BEST BEOORDEELD
qnt pro shake 50gr choco 500ml
€350
(3)
Levering binnen 72 werkuren
HIGH PROTEIN BAR KARAMEL
€250
€4167/KG
(26)
Levering binnen 72 werkuren
Knapperige recuperatiereep Crunchy Recovery Bar 55 g x4 citroen en karamel
3 models available
€600
€2667/KG
Eiwitcookie dubbel chocoladechips 100% vegan 90 g
€250
€2778/KG
Eiwitreep chocolade/karamel x4
€700
€3182/KG
(57)
Levering binnen 72 werkuren
Eiwitreep Protein Plus 30% vanille kokosnoot 55 g
€250
€4545/KG
Whey-eiwit bio chocolade 900 g
€3000 −30%
€2100
*Van ‪12/6/2022‬ tot ‪24/7/2022‬ €2333/KG
Eiwitreep chocolade-hazelnoten x4
€700
€2800/KG
Metapure 908 g
€3500
(7)
Levering binnen 72 werkuren
NIEUWE COLLECTIE
LEAN WHEY-EIWITTEN CHOCOLADE 900 G
€3000
€3333/KG
Bio-havermoutpap in poedervorm met cacao 300 g
€1000
€3333/KG
VEGAN EIWITREPEN RODE VRUCHTEN PACK MET 4 REPEN
€800
€3333/KG
Eiwitreep chocolade-hazelnoten
€250
€4167/KG
(42)
Levering binnen 72 werkuren
4.5/5 Op basis van 2263 Beoordelingen in de winkels en online

HET BELANG VAN EIWITTEN VOOR SPORTERS


Of je nu houdt van duursporten of krachtsporten (krachttraining, crosstraining, ...) of een veeleisende ploegsport beoefent, proteïnen zijn voor je sportieve prestaties van essentieel belang. Zeker sporters moeten voldoende eiwitten binnen krijgen.

Eiwitten stimuleren je recuperatie en bevorderen je spieropbouw. We winden ze terug in voeding, maar ook in proteïnesupplementen die kunnen helpen om dagelijks voldoende proteïnen binnen te krijgen.


Wat zijn proteïnen? Waartoe dienen ze?


Proteïnen zijn macromoleculen opgebouwd uit een keten van aminozuren. Ze zitten in al onze cellen, zijn levensnoodzakelijk en vervullen verschillende functies (vervoer, afweer, groei, ...).

Het is dus belangrijk om ze via onze voeding op te nemen, en dat om verschillende redenen:
• Ze leveren energie
• Ze bevatten essentiële aminozuren die ons lichaam zelf niet kan aanmaken
• Ze helpen bij de celvernieuwing (huid, spierweefsel en beenderen) en bij verschillende fysiologische processen (met betrekking tot de vertering, de hormonenproductie of de afweer).
• …


Hoeveel proteïnen moeten we dagelijks consumeren?


Dat hangt af van je leeftijd en je individuele situatie. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bedraagt 0,83 kg proteïnen per dag voor gezonde volwassenen jonger dan 60 jaar.Kinderen, opgroeiende jongeren, zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en sporters hebben méér eiwitten nodig.

Voor sporters - en zeker voor wie van krachttraining houdt - ligt de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid hoger. Er wordt aangeraden 0,02 kg proteïnen per kilogram lichaamsgewicht en per dag te consumeren. Een sporter van 75 kg, bijvoorbeeld, moet idealiter 1,5 kg proteïnen per dag consumeren om de spiermassa efficiënt te laten aangroeien en intact te houden.


In welke voedingsstoffen zitten eiwitten?


De belangrijkste bronnen van proteïnen in onze voeding zijn voedingsstoffen van dierlijke oorsprong (vlees, vis, zuivelproducten, eieren, ...). Ook sommige voedingsstoffen van plantaardige oorsprong bevatten eiwitten. Denk maar aan peulvruchten, zaden (noten, gedroogde vruchten), granen en sommige groenten.

Goed om weten: eiwitten van dierlijke oorsprong zijn 'compleet', wat inhoudt dat ze alle essentiële aminozuren bevatten die ons lichaam nodig heeft. Dat is niet het geval bij plantaardige proteïnen (soja is een uitzondering). Dan moet je verschillende bronnen of verschillende types proteïnen met elkaar combineren om voldoende essentiële aminozuren te kunnen opnemen. Vegetariërs en veganisten moeten in die optiek peulvruchten combineren met graanproducten of oliehoudende voedingsstoffen in eenzelfde maaltijd of binnen een periode van minder dan 24 uur.


Waarom voedingssupplementen met proteïnen innemen?


Een gevarieerde en evenwichtige voeding zorgt voor een niet te verwaarlozen aanvoer van proteïnen en moet sowieso onze voorkeur als bron van eiwitten genieten. Ze kan perfect volstaan om aan onze behoeften aan proteïnen te voldoen.

Sporters die regelmatig intensieve inspanningen leveren - zoals: liefhebbers van krachttraining - kunnen hun spiermassa intact houden en efficiënt opbouwen door hun recuperatieperiodes te optimaliseren.

Voor hen kan het dan interessant zijn op proteïnepoeder te consumeren, zoals: weiproteïnen (isolat, lean, native). Er bestaan ook proteïnerepen.. Die supplementen vormen een extra bron van eiwitten. Ze kunnen handig en doeltreffend zijn om sporters de nodige proteïnen aan te leveren.

Weet je niet welke proteïnesupplementen je moet kiezen? Onze teams voedingsdeskundigen kunnen je adviseren! Ontdek hoe je je proteïnen kan kiezen in functie van je sportieve doelstellingen en lees onze tips hier.

Is het een geschenk? Laat ze kiezen Een cadeaubon schenken