Whey proteins

Whey proteïne

Hulp bij je keuze
Hoe kies je de juiste eiwitten?
a11y.skip-categories a11y.skip-categories
a11y.skip-filters
Filters 1
Filter op prijs
Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate chocolade 930 g
NIEUWE COLLECTIE
Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate chocolade 930 g
€4500
€4839/KG
OPTIMUM NUTRITION

Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate chocolade 930 g

Dit product is niet online verkrijgbaar, bekijk de winkelvoorraad.
Hipro chocolade 310 ml
BEST BEOORDEELD
Hipro chocolade 310 ml
€290
DANONE

Hipro chocolade 310 ml

(7)
Dit product is niet online verkrijgbaar, bekijk de winkelvoorraad.
Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate vanille 930 g
NIEUWE COLLECTIE
Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate vanille 930 g
€4500
€4839/KG
OPTIMUM NUTRITION

Eiwitten Gold Whey Standaard 100% isolate vanille 930 g

Dit product is niet online verkrijgbaar, bekijk de winkelvoorraad.
Hipro vanille 310 ml
Hipro vanille 310 ml
€290
DANONE

Hipro vanille 310 ml

(9)
Dit product is niet online verkrijgbaar, bekijk de winkelvoorraad.
4.4/5 Op basis van 419 Beoordelingen in de winkels en online

ALLES WAT JE MOET WETEN OVER WHEY OF EIWIT PROTEÏNEN!


WAT ZIJN WHEYPROTEÏNEN?


Wheyproteïnen zijn proteïnen in poedervorm uit koeienmelk. Dat verklaart meteen waarom we ze ook lactoserumeiwitten of karnemelkproteïnen noemen.

Melk bevat twee grote eiwitbronnen: caseïne (80 %) en lactoserum (20 %). Wei wordt via een filteringsproces gewonnen uit het vloeibare gedeelte van de melk: het lactoserum.

Specialisten in sportvoedingwaarderen de 'complete' weiproteïnen als bron van 9 essentiële aminozuren waaraan ons lichaam behoefte heeft. Denk o.a. aan BCAA's.


DE HEILZAME EFFECTEN VAN WEIPROTEÏNEN


Het succes van weiproteïnen is terug te voeren op tal van voordelen en heilzame effecten.
• Wheyproteïnen helpen om de dagelijks aanbevolen hoeveelheid proteïnen te halen.


Sporters hebben een meer dan gemiddelde behoefte aan eiwitten. Ze moeten voldoende proteïnen binnenkrijgen om hun spiermassa intact te houden en te ontwikkelen. Het gebruik van voedingssupplementen als wheyproteïnen kan voor sporters nuttig zijn om aan hun dagelijkse proteïnenbehoeften te voldoen.
• Als je na je training wheyproteïnen inneemt, zal dat je recuperatie optimaliseren.


Proteïnen stimuleren immers de recuperatie na een inspanning en herstellen beschadigd spierweefsel nadat je intensief hebt gesport. Zo kan je lichaam van de inspanning bekomen en komt het ook sneller tot rust.
• Bovendien dragen wheyproteïnen actief bij tot de ontwikkeling en het intact houden van de spiermassa van sporters


Wheyproteïnen zijn dus ideaal voor alle sporters die willen aankomen.
• Wheyproteïnen worden snel en makkelijk door ons lichaam opgenomen.


Je kan ze dan ook vóór, tijdens of na het sporten innemen zonder risico op verteringsproblemen.


WHEYPROTEÏNEN VOOR ALLE SPORTERS!


Liefhebbers van krachttraining en andere krachtsporten zijn met wheyproteïnen vertrouwd. Toch hebben niet alleen dat type sporters er baat bij!

Ook geoefende duursporters, bijvoorbeeld, hebben veel eiwitten nodig. De inname van proteïnehoudende (bv.: weiproteïnen) voedingssupplementen kan nuttig zijn om voldoende eiwitten te kunnen opnemen en de dagelijks aanbevolen proteïnehoeveelheid te halen, om na een training te recupereren en om je spiermassa verder te ontwikkelen.

Opmerking: stem het gebruik af op jouw behoeften! Sport je niet zo vaak, dan hoef je geen extra proteïnen te consumeren en haal je de proteïnen die je lichaam nodig heeft gewoon uit je voeding. Wheyproteïnen zijn vooral bedoeld voor sporters met een hoge behoefte aan eiwitten die mogelijks de dagelijks aanbevolen hoeveelheid aan proteïnen niet halen omdat ze, bijvoorbeeld, vegetarisch eten.


HOE EN WANNEER WHEYPROTEÏNEN INNEMEN?


Idealiter werk je wheyproteïnen onmiddellijk na de training naar binnen, maximaal een uur na de inspanning. Precies op dat moment is de inname het interessantst, omdat dat voedingssupplement je stofwisseling essentiële voedingsstoffen aanreikt om na een lichamelijke inspanning goed te kunnen recupereren.

Wheyproteïnen kan je ook op andere momenten van de dag innemen, in functie van uiteenlopende doelstellingen.

Als je ze inneemt bij het ontwaken of vóór je training, voorkom je o.a. dat je lichaam zijn reserves aan aminozuren moet aanspreken. Een proteïne-inname levert extra energie en voorkomt de afbraak van spiermassa. Je kan wheyproteïnen ook beschouwen als een tussendoortje (rond 10 of 16 uur) om je hongergevoel te temperen, 'vreetbuien' te voorkomen en je eiwitreserves aan te vullen.

Ook bij het slapengaan kan de inname van wheyproteïnen nuttig zijn, opnieuw om te voorkomen dat je lichaam zijn reserves aan aminozuren moet aanspreken.

Let op: de inname van wei vervangt geenszins een gevarieerde en evenwichtige voeding!

Om je wheyproteïnen te bereiden, los je gewoon wat wheypoeder op in water of melk (voor meer smeuïgheid). Je kan het poeder en de vloeistof mengen in je shaker en het mengsel daarna zeven om klontervorming te voorkomen. Respecteer altijd de op de verpakking aangegeven dosering.

Is het een geschenk? Laat ze kiezen Een cadeaubon schenken