HERSTELLING & ONDERHOUD
VAN FITNESSTOESTELLEN
TECHNICAL SUPPORT PLATFORM
Alles over de montage, het onderhoud en de herstelling van jouw Decathlon-product. Heb je een vraag over je product? Ben je op zoek naar reserveonderdelen? Wil je een interventie aanvragen?
Dat kan makkelijk via ons Technical Support Platform.
Waarvoor kun je terecht op ons technical support platform?
• Instructiefilmpjes
• Handleidingen
• FAQ's
• Reserveonderdelen
ONDERHOUDSTIPS
Om je toestel zo lang en comfortabel mogelijk te gebruiken, is een onderhoudsbeurt cruciaal. Maak je toestel regelmatig schoon. Controleer periodiek de onderdelen en de bekabeling. Hoe intensiever je je toestel gebruikt, hoe vaker een check-up nodig is. Onze tips voor het onderhoud van jouw fitnesstoestel.
Door je loopband, crosstrainer, hometrainer of roeitoestel regelmatig te onderhouden:
• Verleng je de levensduur van je toestel
• Voorkom je onvoorziene problemen
• Verhoog je je gebruikscomfort en dus sportplezier
HOE VERLENG IK DE LEVENSDUUR VAN MIJN FITNESSTOESTEL?
- KIES VOOR EEN STABIELE ONDERGROND
Kleine trillingen tijdens het gebruik, kunnen ervoor zorgen dat je toestel lichtjes verschuift. Een antislip beschermmat geeft stabiliteit en zorgt ervoor dat je toestel minder kan schuiven. Goed voor je vloer, én voor je toestel. Een dikke mat helpt bovendien om het geluid te dempen.
- REINIG JE TOESTEL REGELMATIG
Houd je toestel steeds vrij van vuil en van stof. Reinig het toestel na gebruik steeds met een vochtige doek. Stofzuig ook de binnenkant regelmatig. Draag sportschoenen die je reserveert voor indoorgebruik.Trainen met buitenschoenen is nefast voor de levensduur van je toestel.
- CONTROLEER ALLE ONDERDELEN
Doe regelmatig een check-up van de onderdelen van je toestel. Verwijder kappen en afdekkingen, zodat je de binnenruimte kunt stofzuigen. Opgehoopt stof kan veel problemen veroorzaken. Bewegende onderdelen smeer je met een speciaal smeermiddel. Controleer de bekabeling. Draai schroeven aan.
VEELGESTELDE VRAGEN
Ja, omwille van de beschikbaarheid van onderdelen, herstellen we enkel toestellen van ons huismerk Domyos. Daarnaast werken we samen met de dienst na verkoop van partnermerken Nordic Track, Proform, Weslo, Pure Design Fitness en Concept 2. Kocht je een toestel van een ander merk, dan raden we aan om rechtstreeks contact op te nemen met de dienst na verkoop van de aanbieder. In dat geval ontving je alle informatie bij de levering van het product door onze externe partner.
Vragen over andere merken? Contacteer onze klantendienst.
Neen, dat hoeft niet. Je kunt een afspraak maken - om wachtrijen te vermijden, maar je kunt net zo goed langskomen in één van onze winkels. Om onnodig transport te vermijden, raden we aan om eerst even de veelgestelde vragen te lezen voor jouw toestel. Deze vind je op ons technical support platform. Indien nodig, kun je daar ook een dossier openen en om bijstand vragen. Zo kunnen we - indien nodig - wisselstukken bestellen en afspreken hoe we het toestel herstellen. Afhankelijk van jouw voorkeur doe je de herstelling zelf, komt een technieker aan huis of breng je je toestel naar ons atelier.
Kocht je een toestel van ons huismerk Domyos? Dan krijg je automatisch 2 jaar garantie op onderdelen/werkuren en 5 jaar op het metalen frame. We garanderen ook 10 jaar verkrijgbaarheid van onderdelen. Voor alle andere merken geldt een garantietermijn van twee jaar.