Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora

€66000

We hebben deze racefiets ontwikkeld en getest voor regelmatige ritten. De fiets voelt zo comfortabel dat je steeds vaker en verder wilt rijden.

Fiets verder en vaker met onze meest comfortabele racefiets ooit. Ervaar het plezier van schijfremmen, de specifieke vormgeving en de Shimano Sora-groep.

Vraag & Antwoord

Kleur:

Carbongrijs

Maat:

maatwijzer

PRODUCTVOORDELEN

Fietscomfort

Comfortabele vormgeving, band van 28 mm, schuimstuurlint, nieuw ErgoFit-zadel

Veelzijdigheid

Inserts voor bagagedrager en spatbord, compatibel met 36mm-banden, TLR-wielen

Precisie

Shimano Sora R3000-groep, crankstel, voor- en achterderailleur en hendels

Remcontrole

Mechanische schijfremmen: doeltreffend en progressief, zelfs bij vochtig weer

Levenslange garantie

Triban geeft levenslange garantie op het frame, de stuurpen en het stuur.

AFBEELDINGEN

Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora
Racefiets Triban RC500 zwart schijfremmen Sora

TECHNISCHE INFORMATIE

De maat van mijn fiets kiezen

De keuze van de maat van je fiets hangt niet alleen af van je lengte, maar ook van je lichaamsbouw (bijv. lange armen en korte benen of andersom).
Zit je ergens tussen twee maten? Neem dan de kleinste maat voor een sportievere houding en kies de grootste maat voor meer comfort.
XS: 154-165 cm
S: 165-173 cm
M: 173-180 cm
L: 180-188 cm
XL: 188-200 cm
Probeer in de winkel de Triban 500/520. De framebouw is identiek!
In bepaalde winkels kun je je houding laten analyseren.

Frame

Nieuw Triban Evo-frame van aluminium 6061 T6, comfortabele vormgeving met aangepaste sloping
Gewicht: 1780 gram in maat M
Robuust en veelzijdig frame: spatbord en bagagedrager monteren mogelijk
Geschikt voor banden tot dikte 700x36 of 650x40 mm

Vork

Nieuwe Triban Evo-vork met carbon buitenpoten en aluminium 1"1/8 Aheadset-balhoofdbuis. Deze voorvork combineert comfort, lichtheid (680 g) en precisie.
Het carbon is bewerkt voor een goede stijfheid aan de zijkanten en een goede demping van de trillingen vooraan.
Schroefgaten op de voorvork om vooraan een bagagedrager te monteren.
Maximaal draaggewicht op de voorvork: 9 kg
Oogjes aan de wielas om een spatbord te bevestigen
Geschikt voor banden tot dikte 700x36/650x40

Stuur / stuurpen / balhoofdstel

Ergonomisch Triban-stuur voor een betere grip en optimaal rijcomfort.
Stuurbreedte as-as:
XS/S: 400 mm.
M/L: 420 mm.
XL: 440 mm.
Nieuwe Triban-stuurpen:
XS/S: 80 mm.
M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm.

Transmissie

Shifters Shimano Sora R3000
Voorderailleur Shimano Sora R3000
Achterderailleur Shimano Sora R3000 9 versnellingen met lange kooi
Totaalgewicht: 905 gram

Crankstel / cassette

Cassette Microshift CS-H092 9V 11/32
(11/13/15/17/19/21/24/28/32).
Compact crankstel Shimano Sora R3000 in 50/34.
Variërende cranklengte naargelang de fietsmaat:
XS, S, M: 170 mm.
L, XL: 175 mm.

Remmen

Schijfremmen Promax DSK-300R.
Schijven van 160 mm vooraan en achteraan
Jagwire-buitenkabel met anticompressie om nauwkeurig en efficiënt te remmen
Halfmetalen remblokjes (referentie klantendienst 8562868)

Wielen

Wielen Triban Tubeless ready*
Aluminium 6063T6.
ETRTO-maat: 622 x 17 C
24 mm hoog voor meer stijfheid aan de zijkanten
Gekruiste stalen spaken voor meer stijfheid (28 vooraan en 28 achteraan)
Gesloten lagers
Gewicht 2 stuks (zonder cassette en zonder QR): 2200 gram
*Om over te schakelen op Tubeless heb je Tubeless Ready-banden en een conversiekit nodig, met 2 tubeless ventielen + 2 velglinten + een fles antilekvloeistof.

Banden

Banden Triban Resist+
410 gram
Skinwall-draadband
Nylon lekbescherming 1 mm
Stevig karkas: 55 TPI
Afmetingen: 28c-622 / 700 x 28c voor meer comfort
Max. druk: 8 bar / 116 psi.
Deze banden zijn niet Tubeless Ready

Zadel/zadelpen

Nieuw Triban ErgoFit-zadel. Hangmat-ontwerp voor meer comfort. Aluminium Triban-zadelpen. Eenvoudig verstelbaar zitvlak
Diameter: 27,2 mm.
Lengte: 350 mm in maat M / L / XL, 300 mm in maat S, 250 mm in maat XS

Pedalen

Platte pedalen meegeleverd met de fiets
Het gewicht van de fiets is zonder het gewicht van de pedalen.

Compatibiliteit spatbord

Deze fiets is compatibel met de volgende spatborden uit ons gamma:
- ZADELSPATBORD VOOR RACEFIETS FLASH B'TWIN (ref. 8327786)
- SET SPATBORDEN RACEFIETS RACEBLADE PRO XL SKS (ref. 8515529)
- SET SPATBORDEN RACEFIETS BLUEMELS MATT 35 SKS (ref. 8385659)
Geef de referentie in de zoekbalk van de Decathlon-website in om informatie te krijgen over deze producten.

Is de fiets RC500 geschikt voor 'bikepacking'?

Ja, deze fiets is ontwikkeld om recreatief te fietsen op de weg of aan 'bikepacking' te doen. Aan het zadel, het frame of het stuur kun je probleemloos een lichte tas bevestigen. De RC500 is erg comfortabel en dus je perfecte metgezel voor lange dagen op de fiets.
Deze fiets is echter niet geschikt om te reizen. Het wordt afgeraden om grotere reistassen op de bagagedrager te vervoeren.

Ontdek deze fiets in actie!

Onze Triban-fietsen hebben al heel wat mooie avonturen meegemaakt! Lees de unieke verhalen op https://triban.exposure.co/

Gewicht

10,6 kg in maat M zonder de pedalen

Garantie

Levenslange garantie op frame, stuur, stuurpen, 2 jaar op de vork en 2 jaar op de onderdelen.

VIDEO

OVERIGE INFORMATIE

Samenstelling

Frame 100% Aluminium

VOORRAADADVIES

Stallen op een droge plaats, bij gematigde temperatuur. Bij gebruik of stallen in een zilte omgeving raden we je aan de fiets na elk gebruik schoon te maken.

GEBRUIKSAANWIJZING

Niet geschikt om wedstrijden te rijden (niet volgens UCI-norm).

TESTS

Om de nieuwe RC500 te testen hebben we geen enkele toegeving gedaan. In het lab voldeed de fiets aan de strengste testnormen en bovendien deden we extra tests om ons te laten leiden bij onze ontwerpkeuzes (geometrie, stijfheid van de vork…). Maar dat was niet alles. We hebben de fiets ook uitgebreid getest op de weg. Mythische wedstrijden (Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, L'Ardéchoise…), ritten tijdens onze lunchpauzes, over grind, en ook langere tochten met fietstassen.

GEBRUIKERSBEOORDELINGEN

Loading

Vraag & Antwoord

Vergelijkbare producten