We beantwoorden jullie meest gestelde vragen over reservaties! 

Wat zijn reservaties?

Vooruitbestellen (productie naar vraag) vertrekt vanuit een eenvoudig idee, namelijk niet meer produceren dan wat gekocht zal worden. Met andere woorden: de collecties worden opgestart in functie van het aantal bestelde exemplaren. De productie verloopt hand in hand met de noden, verwachtingen en opmerkingen van onze merkcommunity, zonder overschotten of langetermijnstock. Jij kan de reservaties dan weer gebruiken om, aan een correcte prijs, zeldzame stukken te bekomen die nooit in de solden terecht zullen komen. Met het vooruitbestellen kiest DECATHLON voor een manier om ethisch en onschuldig te produceren.

- De juiste hoeveelheden produceren: Het aantal reservaties vertelt ons hoeveel geproduceerde stuks voldoende zullen zijn. De leveranciers van primaire grondstoffen en toebehoren (knopen, ritsen, opzetstukken) kunnen zo gericht leveren en wij beschikken over meer tijd om te anticiperen en de productie voor te bereiden.
- Stocks vermijden: Vooruitbestellen laat toe om productieoverschotten en onverkochte stocks te vermijden.
- Slowfashion ondersteunen: Het doet deugd om een stuk vooruit te bestellen en je garderobe uit te breiden zonder schuldgevoel. Kiezen voor een vernieuwende aanpak is een manier om jezelf, als consument en als burger, in te zetten.

Kunnen alle producten vooruitbesteld worden?

Neen, je kan slechts sommige producten vooruitbestellen. Het gaat over een selectie van artikelen.
Eenmaal de deadline verstreken is, kan je niet langer reserveren.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat jullie mijn reservatie ontvangen hebben?

Nadat je je bestelling afrondt, zal je een e-mail ontvangen met daarin de ontvangstbevestiging van je bestelling. Deze bevestigingsmail geeft een overzicht van de bestelde producten zowel als de geschatte verzenddatum. Indien je een bestelling plaatste maar 24u later nog geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst.

Wanneer zal ik mijn bestelling ontvangen?

Je bestelling zal normaal gezien verzonden worden op de dag die wordt aangegeven bij je bestelling.

Kan ik de aankoop van een artikel combineren met het reserveren van andere aankopen?

Neen, dat moet je los van elkaar doen. Wanneer je aankopen doet en tegelijk producten vooruitbestelt, zal je bestelling in de wachtrij belanden. 

Wanneer gaat het geld van mijn rekening?

Het integrale bedrag van je aankoop zal van je rekening gaan op het moment dat je bestelling wordt goedgekeurd.

Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Eenmaal je bestelling werd verwerkt, is het onmogelijk om deze nog aan te passen. Dat wil zeggen dat we het facturatie- en leveringsadres niet langer kunnen aanpassen. Indien je bestelling toch moet aangepast worden, moet je de bestelling annuleren en er een nieuwe plaatsen. Weet bovendien dat dit alleen mogelijk is terwijl de bestelperiode nog loopt en dat je het risico loopt om je plaats in de wachtrij te verliezen. Als je niet zeker bent waar je het product wil laten leveren (vanwege een verhuis, persoonlijke projecten etc.), laat je bestelling dan leveren in onze winkel van jouw keuze via Click and collect.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

We zijn er ons van bewust dat het steeds mogelijk is dat je van idee verandert nadat je een product bestelde. In dat geval kan je de bestelling nog annuleren alvorens deze verwerkt wordt. Eenmaal je bestelling verwerkt is, kan je ze niet langer annuleren. Je kan ongewenste producten evenwel terugbrengen binnen een termijn van 30 dagen na levering. Hiertoe is het voldoende om het retourbeleid van DECATHLON te volgen.

Kan ik mijn bestelling terugzenden?

We doen er alles aan opdat onze producten je volledig tevreden stellen. Mocht je echter van idee veranderen en het product niet langer nodig denkt te hebben of het om een andere reden wil terugbrengen, dan is dat geheel mogelijk. Denk eraan dat je ongewenste producten moet terugbrengen binnen een termijn van 30 dagen na levering. Hiertoe is het voldoende om het retourbeleid van DECATHLON te volgen.