Onze verkoopsdiensten en Decathlon garanties
Hoe ruil of retourneer ik?
Al onze producten hebben een garantie van minimaal 2 jaar. Als je echter van gedachten bent veranderd of als een product je niet bevalt, heb je 365 dagen de tijd om het te ruilen of je geld terug te krijgen.
Om dit te doen, bieden we je 2 gratis opties: retour in de winkel of per post. Je vindt hieronder de twee opties en alle stappen:
• ruilen en terugbetalen in de winkel kan voor alle producten gekocht op decathlon.be en in de winkel*
• ruilen en terugbetalingen per post zijn enkel geldig voor alle producten gekocht op decathlon.be*
Voor alle winkel aankopen, volg de procédure 'Retour en omruilingen in de winkel'.
*Exclusief partnerproducten en aankopen gedaan met behulp van de Oney of Klarna -betaalmethode.
Hoe gaat het retourneren in de winkel?

Afspraak in winkel
Ga naar een Decathlon-winkel, in eender welk land*.
*Opgelet: elk land heeft een eigen retourbeleid. Er bestaat dus een kans op weigering van de retour.
AANKOOPBEWIJS
Toon je factuur of je klantenkaart (als de bestelling daarop vermeld stond) aan het onthaal van de winkel.
Opgelet : De bestelbon in het pakje dat je ontvangt is geen factuur. Om de factuur terug te vinden, ga je naar je online-account. Klik op 'Mijn profiel' en vervolgens op 'Een factuur afdrukken'.

RUIL OM OF GELD TERUG
De winkel zal het artikel omruilen of terugbetalen.
De winkel behoudt zich echter het recht om een retour te weigeren voor artikelen:
- die niet meer verkoopbaar zijn omdat ze meermaals gebruikt werden (bvb. vuile, beschadigde en/of onvolledige artikelen)
- die gepersonaliseerd zijn (bvb. gevlote artikelen)
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn (bvb/ zwemkleding, ondergoed, enz.)
Hoe gaat het retourneren per post?
Meld je aan
Log in op je account en maak online een retouraanvraag aan. Om dit te doen, ga je naar je persoonlijke pagina "Mijn account", sectie "Mijn bestellingen" en klik je op de link "Retourneren/Ruil".
Je krijgt vervolgens een retournummer en een retourlabel. Je zal deze nodig hebben voor de volgende stappen.
Maak je pakje klaar
Verpak je product (initieel karton of een ander stevige verpakking) en voeg het retournummer SGBExxxxxxxxxx en de samenvatting toe aan de inhoud van je pakket.
Print het retour etiket dat je bij de bevestiging van de retour ontvangt, en plak het op je pakket.
Pakket afleveren
België: via bpost
Geef je pakket af in een bpost-kantoor of postpunt. De verzendkosten zijn op rekening van Decathlon. Bewaar het bewijs van retournering. Vind het dichtstbijzijnde bpost punt.
Luxemburg: via Mondial Relay
Geef je pakje af bij een Mondial Relay Point in Luxemburg. De verzendkosten zijn ten laste van Decathlon.
Opgelet: als je pakket meer dan 30 kilo weegt en de afmetingen meer dan 1,30 m bedragen, neem dan contact op met de klantendienst van Decathlon op +32 (0)2 208 26 60 (Luxemburg: +352 20 60 18 25). Zij zullen de retourzending van je product organiseren.