VAN RYSEL

Elektrische racefiets voor dames E-EDR AF SRAM APEX AXS 1x12 rood

€2.80000
Ref. : 8788538

Met onze elektrische racefiets E-EDR AF kan je langere en steilere beklimmingen aan zonder concessies te doen op de vlakke stukken.

De bijna onzichtbare elektrische set Mahle X35 heeft drie ondersteuningsstanden. De 250 Wh-batterij heeft een actieradius van 100 km. Draadloze elektrische transmissie SRAM APEX AXS 1x12S.

  • XS undefined
  • S undefined
  • M undefined
  • L undefined
  • XL undefined

Onze diensten:

  • Gratis afhaling in de winkel
  • Gratis retour tot 365 dagen na aankoop
  • Minimum 2 jaar garantie

Productvoordelen

Kracht

Dankzij de motor met koppel van 40 Nm bij 250 W klim je onbezorgd

Autonomie

Rijd meer dan 100 km met de 250 Wh-batterij en meer dan 160 km met de extender

Precisie

Schakel eenvoudig en nauwkeurig dankzij de nieuwe SRAM-groep APEX AXS 12V

Lichtgewicht

Minder dan 14 kg in maat M

Remkracht

Hydraulische schijfremmen voor controle en remvermogen

Technische informatie

ASSORTIMENT E-EDR AF

De E-EDR AF is onderdeel van onze endurance-reeks. AF staat voor aluminium frame. Onze endurance-reeks bestaat uit fietsen voor fietsers die vooral voor het plezier rijden.
Met het aluminium frame en de Mahle-set (3,5 kg) zet deze racefiets met elektrische ondersteuning in op lichtheid en comfort.
Voor je veiligheid is de hele reeks voorzien van hydraulische schijfremmen en banden van 32 mm.

WAT IS EEN ELEKTRISCHE RACEFIETS?

Dit is een racefiets met elektrische ondersteuning. Het is dus wel degelijk nog altijd een sportief model en geen bromfiets.
Met de variabele ondersteuning fiets je verder en kun je nieuwe uitdagingen aangaan.
Het is een fiets die plezier op de eerste plaats zet, waarmee je met aanzienlijke inspanning één berg kunt beklimmen maar niet hoeft op te zien tegen de tweede!
De Europese norm beperkt de snelheid tot 25 km/u. Daarboven schakelt de ondersteuning uit.

WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN VAN DEZE FIETS?

De Mahle-set van motor en batterij levert 250 Wh. Voor een aanzienlijk grotere actieradius kan je een range extender toevoegen.
We hebben een testpanel samengesteld dat meer dan zes maanden in verschillende hoogte- en temperatuuromstandigheden en met verschillende ondersteuningsniveaus met deze fiets heeft gereden, om zo een realistisch beeld te kunnen geven van de mogelijkheden van de fiets.
De fiets beschikt over drie ondersteuningsniveaus.

HOE WERKT DE EXTENDER?

De extender is een extra batterij die je aan het begin van je rit aan de hoofdbatterij koppelt.
Naarmate de hoofdbatterij leegraakt, zal de extender de batterij voeden.

Je vindt een range extender op decathlon.be

VOORBEELDEN VAN MOGELIJKE RITTEN

- Marc: verslindt kilometers (8000 km/jaar)

Originele batterij: 120 km - 1000 hm - Ondersteuningsniveau 1&2 - gemiddeld 24,7 km/u -
Met extender: 163 km - 1500 hm - Ondersteuningsniveau 1&2 - gemiddeld 23,8 km/u - 24% batterijniveau over. Extender leeg.

- Diane: fietst regelmatig (3000 km/jaar)

Originele batterij: 60 km - 354 hm - Ondersteuningsniveau 2 - gemiddeld 23,8 km/u.
Met extender: 91 km - 1296 hm - Ondersteuningsniveau 2

VOORBEELDEN VAN MOGELIJKE RITTEN IN DE BERGEN

- Patrick: fietst regelmatig (5000 km/jaar) / woont in de Alpen

Originele batterij: 67 km - 1118 hm - gemiddeld 26,2 km/u - Ondersteuningsniveau 1&2
Met extender: 112 km - 2934 hm - gemiddeld 23,4 km/u - Ondersteuningsniveau 1&2

- Sandrine: fietst af en toe (2000 km/jaar) / woont in de Alpen

Originele batterij: 40 km - 900 hm - gemiddeld 20 km/u - Ondersteuningsniveau 3
Met extender: 65 km - 1600 hm - gemiddeld 20 km/u - Ondersteuningsniveau 3

MEER INFORMATIE OVER DE BATTERIJ

Zodra het batterijniveau onder de 7% komt, zal de ondersteuning, op welke stand ook, terugschakelen naar een heel laag niveau, zodat je altijd nog veilig kan terugkeren.

De batterij heeft een levensduur van 5 jaar / 500 oplaadcycli. Daarna zal de actieradius verminderen.

De batterij is niet uitneembaar, voor het opladen moet je de stekker rechtstreeks in de aansluiting op de fiets steken.
Reken 4 tot 5 uur om de batterij volledig op te laden.

FIETSCOMPUTER BC 900

De fiets is voorzien van de fietscomputer BC 900. Die werd speciaal ontwikkeld voor een optimale integratie en laat je communiceren met je fiets.

Die gps-computer geeft aan hoe vol je batterij nog is, welke actieradius je nog hebt en wat het ondersteuningsniveau is.
Je kunt de BC900 aan de Decathlon Connect-app koppelen om een gedetailleerd verslag van je ritten te krijgen.

VERBINDINGSMOGELIJKHEDEN

Het MAHLE X35-systeem heeft een Ant+- en Bluetooth-verbinding om je telefoon of eigen fietscomputer te koppelen als je de BC900 niet wilt gebruiken.

Via de Mahle-app kan je je instellingen finetunen en de gegevens van je ritten ophalen.

FRAME EN VORK

Deze fiets heeft een endurance-frame. Het plezier van het fietsen staat hier centraal.
De lasnaden van de meest zichtbare verbindingen zijn gepolijst voor een elegantere look.
De vork is van 100% carbon voor nog nauwkeuriger sturen. Hij heeft ook bevestigingsogen opzij zodat elke buitenpoot tot 4 kg kan dragen.
Als je een bagagedrager wilt installeren kan je daar tot 10 kg op vervoeren.
Compatibel met banden tot 700x35.

DE STUURINRICHTING

De stuurinrichting van de E-EDR AF is volledig van aluminium gemaakt en heeft een VAN RYSEL-stuurpen en -stuur.
De lengte van de stuurpen hangt af van de maat van het frame:
XS 80 mm
S 90 mm
M 100 mm
L 110 mm
XL 120 mm

Grootte van het stuur:
XS 400mm
S 400 mm
M 420 mm
L 420 mm
XL 440 mm

WAT IS HET VOORDEEL VAN EEN SINGLE-RING?

Met de komst van 12-speed-cassettes opent de single-ring nieuwe mogelijkheden.
De gebruiksvriendelijkheid blijft natuurlijk nog altijd het grootste voordeel van dit type transmissie. Je spaart ook heel wat gewicht uit, omdat je een derailleur en kettingblad minder nodig hebt.
Het onderhoud is ook heel eenvoudig en bovendien kan je nu tot 40 km/u fietsen of een berg beklimmen zonder van kettingblad te veranderen.
De single-ring is bijzonder geschikt voor elektrische fietsen.

SINGLE-RING ELEKTRONISCHE SRAM APEX-TRANSMISSIE

Deze versie is voorzien van de elektronische 12-speed SRAM APEX X1-groep, met de volgende elementen:

Crankstel SRAM APEX X1 wide 42 T
Lengte van de cranks afhankelijk van de maat
XS 165 mm
S 170 mm
M 172,5 mm
L 175 mm
XL 175 mm

Cassette: SRAM XPLR PG-versnellingen11-44 ( 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44)
Achterderailleur: SRAM APEX AXS (draadloos elektronisch schakelen)
Shifter: SRAM APEX AXS

Ketting: SRAM APEX
Trapas: DUB PressFit Bottom Bracket

ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE

We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in uitdagende omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile ondergrond).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.

Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:

https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530

LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE

Als je een fiets koopt, is het belangrijk dat je ook rekening houdt met de onderhoudskosten wanneer je een transmissie kiest.
De waarden hieronder zijn gemiddelden, ze zijn ter informatie en hangen sterk af van de mate van onderhoud.

Een goed onderhouden ketting gaat gemiddeld 5000 km mee
Een cassette gaat gemiddeld 10.000 à 12.000 km mee

Een slecht onderhouden ketting kan verspringen en het frame van je fiets beschadigen.

SCHIJFREMMEN

SRAM APEX-schijfremmen met schijven van 160 mm voor- en achteraan.
De SRAM APEX-schijfremmen zijn hydraulisch, wat betekent dat je progressiever en krachtiger remt dan met hydromechanische remmen.

Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Je moet beide remmen goed inremmen.
Dit zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.

ONDERHOUD VAN DE HYDRAULISCHE REMMEN

Hydraulische remmen werken dankzij een gesloten kring tussen je remhendel en remhoef.
De dichtheid wordt verzekerd door de remleiding.
Na verloop van tijd is het normaal dat de remleiding wat druk verliest, waardoor het remmen minder efficiënt gaat. Als je remhendel slap aanvoelt of je hem te ver moet indrukken, moet je het remsysteem ontluchten. Voor die klus heb je aangepast gereedschap en de nodige kennis nodig.

WAARSCHUWING EN AFSTELLING

OPGELET: rem nooit zonder wiel, hierdoor zouden de remblokken aan elkaar kunnen vastplakken.

Als je schijf het wiel raakt, moet je het wiel en de remhoef weer uitlijnen. Dat gaat als volgt:

- Draai de wielas los
- Druk de remhendel goed in en draai tegelijkertijd de wielas weer aan
- Als de remschijf nog altijd niet juist staat, doe je dit opnieuw met een losse remhoef
- Als het probleem blijft aanhouden, breng je je fiets naar een DECATHLON-atelier.

WIEL en BAND

VAN RYSEL-wielen, speciaal ontwikkeld voor elektrische racefietsen.
Binnenbreedte 19C
Vooras 12x100
Speciale achteras
Wiel tubeless ready.
Waarschuwing: neem altijd een steeksleutel 17 mee om je achterwiel te kunnen demonteren bij een lek!

VAN RYSEL-band van 32 mm, een uitstekend compromis tussen rendement en slijtvastheid. Bij normale slijtageomstandigheden gaat de band zo'n 6000 km mee.

HOUDING

Aluminium VAN RYSEL-zadelpen met een diameter van 27,2 mm.

XS: 200 mm
S: 300 mm
M/L: 350 mm


Zadel VAN RYSEL

Garantie

2 jaar

Overige informatie

Samenstelling

Frame 100% Aluminium

ONDERHOUDSADVIES

Niet wassen

Niet bleken

Mag niet in de droogtrommel

Niet strijken

Niet droogreinigen

Gebruikersbeoordelingen

Vraag & antwoord