Magnesium

Magnesium

a11y.skip-categories a11y.skip-categories
a11y.skip-filters
Filters
Filter op prijs
NAMEDSPORT MAGNESIUM LIQUID + VITAMINE B6 25ML (20 STUKS)
€3600
€7200/l
Energie en concentratie ASHWAGANDHA + GUARANA 30 caps
€990
€028/kg
MAGNEVITS - VERMOEIDHEID & KRAMP VERMINDERING - 90 CAPSULES
Vanaf
€3030
€30300/kg
BEST BEOORDEELD
Voedingssupplement magnesium + B6 citroen 30 tabletten
€600
€10000/KG
AAKG 4000 mg - 100 tabs
€2895
€14475/kg

Uitsluitend online verkocht

MAGNESIUMMALAAT - ENERGIE & STRESS - 60 VEGAN CAPSULES
€2320
€58000/kg
3ACTION MAGNESIUM XTRA
€160
€8000/l

Uitsluitend online verkocht

Natriumarm Marien Magnesium® - Zoutvrije diëten
€1800
€9000/l
Electrolyte Magnesium Shot - sinaasappelsmaak (3 stuks)
€1673
€55767/kg
ASHWAGANDHA FORTE 90 caps
€1699
€012/kg

Uitsluitend online verkocht

4.3/5 Op basis van 54 Beoordelingen in de winkels en online

WAAROM MAGNESIUMSUPPLEMENTEN BIJ DECATHLON KOPEN?


WAT IS MAGNESIUM?


Magnesium behoort tot de mineralen die essentieel zijn voor de goede werking van ons lichaam. Dat maakt echter zelf geen magnesium aan en slaat het ook niet op. We moeten het binnenkrijgen via onze voeding of via voedingssupplementen met magnesium (indien er tekorten optreden). Magnesium zit vooral in onze beenderen, maar ook in onze organen en spieren. Het mineraal zorgt voor een goede werking van het zenuwstelsel, bevordert de concentratie en het geheugen én bestrijdt vermoeidheid.


IN WELKE INGREDIËNTEN TREFFEN WE MAGNESIUM AAN?


Het mineraal magnesium zit in uiteenlopende hoeveelheden in heel wat voedingsstoffen. Zo bevatten chocolade en cacao veel magnesium, net als gedroogde vruchten en granen. Denk maar aan sesamzaad, zonnebloempitten, volkorengranen, zeevruchten en groenten. Het drinken van mineraalwater is een uitstekend idee om je dagelijkse dosis magnesium aan te vullen.


EEN NUTTIG SUPPLEMENT OM TEKORTEN TE VOORKOMEN!


Ons lichaam heeft dagelijks 6 mg magnesium per kg lichaamsgewicht nodig. Dames van 60 kg die gemiddeld bewegen hebben dus 360 mg nodig. Een sporter heeft nood aan extra magnesium. En dat geldt ook voor opgroeiende jongeren, zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en senioren.

Om een dip in je prestaties en in je recuperatievermogen te voorkomen, moet je als sporter magnesiumtekorten vermijden. Het mineraal is immers essentieel voor een goede werking van ons neuromusculair systeem. Magnesium helpt bij de omzetting van suikers en koolhydraten in energie. Hoe groter de inspanning, hoe meer magnesium ons lichaam verbruikt. Wie regelmatig sport, heeft dus meer magnesium nodig en moet zijn/haar magnesiumopname opvolgen. De inname van voedingssupplementen met magnesium kan interessant zijn als je er als sporter niet in slaagt aan die behoeften van je lichaam te voldoen.

Is het een geschenk? Laat ze kiezen Een cadeaubon schenken