Filter your search

    114 Beschikbare artikelen

    Zwemtraining: eenvoudig weer gaan sporten

    Zwemtraining: eenvoudig weer gaan sporten

    Opnieuw gaan sporten na de vakantie is nooit gemakkelijk... Waarom is dat eigenlijk?

    Wat zijn stramme spieren?

    Wat zijn stramme spieren?

    Je begint terug te sporten na de zomerpauze, een pauze die voor jou misschien wel wat te lang heeft geduurd. Je voelt je goed en uitgerust. Je weet echter dat je de volgende ochtend met pijnlijke spieren op zal staan!

    Zwemmen: hoe stel je jezelf een doel?

    Zwemmen: hoe stel je jezelf een doel?

    Zwemmen, dat is goed. Maar zwemmen met een doel voor ogen, dat is nog beter! Ontdek hier hoe je je doelen kunt stellen en hoe je ze kunt bereiken.

    Zwemplank en pull buoy: hoe kiezen?

    Zwemplank en pull buoy: hoe kiezen?

    Pull buoy, zwemplank, zwemelastiek… Welk materiaal kiezen om gemakkelijker te zwemmen of om specifiek het bovenlichaam of de benen te trainen?

    Details waardoor je sneller zwemt

    Details waardoor je sneller zwemt

    Zin voor afwerking is een essentiële kwaliteit om uit te blinken in een zo technische sport als het zwemmen.

    Voedingstips voor tijdens het sporten

    Voedingstips voor tijdens het sporten

    Met een uitgekiende voedingsstrategie hoef je je energiereserves niet te snel aan te spreken. Hydrateren is daarbij belangrijk, maar daarnaast moet je ook de juiste koolhydraten innemen. We geven je 4 toptips mee om beter te presteren.

    Zwemtraining: techniek en voortstuwing met de benen

    Zwemtraining: techniek en voortstuwing met de benen

    Een goed uitgevoerde beentraining zorgt ervoor dat je sterker wordt, meer spieren kweekt, calorieën verbruikt en aan je hartslag werkt! Daarom mag je bij het zwemmen je benen trainen zoveel je maar wilt!

    Trainingsmateriaal voor de armen

    Trainingsmateriaal voor de armen

    Omdat je armen de belangrijkste motor zijn bij het zwemmen, is het belangrijk dat je ze goed traint om sterker te worden...en meer te genieten van je zwemtrainingen.

    Hoe kies je de juiste zwemvliezen?

    Hoe kies je de juiste zwemvliezen?

    Wil je zwemvliezen kopen? Dan moet je met een aantal factoren rekening houden. Wij zetten de belangrijkste op een rijtje en geven je handige tips mee!

    Zwemmen: een trainingsprogramma om af te vallen

    Zwemmen: een trainingsprogramma om af te vallen

    Wil je enkele kilootjes afvallen? Dan heb ik een zwemprogramma voor jou. Ik geef je ook mijn eigen bevindingen over dit trainingsprogramma om af te vallen.

    Zwemmen: trainingsprogramma voor je zwemsessie

    Zwemmen: trainingsprogramma voor je zwemsessie

    Wil je een gedetailleerd trainingsprogramma om weer te gaan zwemmen? Onze partner Nabaiji heeft een programma op maat samengesteld. Volg de gids!

    3 tips om je keerpunten te verbeteren

    3 tips om je keerpunten te verbeteren

    Laat ik je eerst even geruststellen: tuimelen bij een keerpunt is heus niet verplicht. Maar je wint er wel enorm veel tijd mee. Door bij elk keerpunt te tuimelen, zwem je sneller. Het zeggen is een ding ... het doen is nog wat anders.Regelmatige crawl- en rugcrawlzwemmers zullen dan snel terugdenken aan hun vele mislukte pogingen. Nochtans, met wat handige kneepjes en een beetje oefening is tuimelend keren heus niet zo moeilijk. Lees gerust even mee!

    De positieve effecten van sport op je lichaam

    De positieve effecten van sport op je lichaam

    Je doet aan sport omdat je dat fijn vindt, of misschien wel om slank te blijven - maar weet je ook welke andere weldadige effecten sport op je lichaam heeft? Caroline Bonnière, osteopaat, heeft me uitgelegd hoe sport bepaalde kwalen kan voorkomen. Het gaat erom je spieren zo aan het werk te zetten dat je botdichtheid verhoogt. Ik probeer het je helder uit te leggen...

    Het belang van hydratatie voor zwemmers

    Het belang van hydratatie voor zwemmers

    Welja, zwemmers transpireren ook. Maar is hydratatie even belangrijk als voor iemand die sport uit het water? Lees hier hoe het zit!

    Sport en zelfvertrouwen

    Sport en zelfvertrouwen

    Om de mentale kracht van een echte kampioen te krijgen, kun je beginnen met jezelf plezier te doen. Ontdek het verband tussen sport en zelfvertrouwen.

    Zwemtraining: opnieuw het zwembad in

    Zwemtraining: opnieuw het zwembad in

    Opnieuw gaan werken na een ontspannende zomer is nooit gemakkelijk! Ontdek de ideale training om terug te beginnen zwemmen.

    Hoe zwem ik het best met een hernia, scoliose of artrose?

    Hoe zwem ik het best met een hernia, scoliose of artrose?

    Zwemmen kan je helpen om je pijn bij een hernia, scoliose of artrose te verlichten. Ontdek hoe je het best zwemt met de tips van een fysiotherapeut.

    Spiertraining door te zwemmen

    Spiertraining door te zwemmen

    Wil je je spieren trainen door te zwemmen? We leggen je uit hoe je te werk moet gaan.

    Zwemmen en hardlopen: hoe beide combineren?

    Zwemmen en hardlopen: hoe beide combineren?

    Zwemmen is zonder twijfel een uitstekende aanvulling voor het lopen. Hier volgen enkele tips voor een geslaagde combitraining.

    Hoe weet ik of ik voortuitgang boek?

    Hoe weet ik of ik voortuitgang boek?

    Als je regelmatig sport, maak je sowieso vorderingen. Deze kunnen zichtbaar zijn of meetbaar met een specifieke app. De overvloed aan geconnecteerde apparatuur maakt het makkelijker dan ooit om je vooruitgang op te volgen. Maar welke indicatoren tonen aan dat je effectief verbeterd bent? We geven een kort overzicht van de mogelijkheden.