KWEEK SPIEREN OM TE BASKETBALLEN!

Spieren kweken door basketbal te spelen, dat is niet alleen efficiënt maar ook leuk! En in de andere richting, hoe werkt dat? Je speelt graag basketbal en wilt je lichaam trainen om op het terrein te schitteren? We stellen je een spierversterkend programma voor om je wekelijks beter te maken en tonen je ook nog een aantal oefeningen om je fysieke conditie op het terrein te verbeteren!

se muscler pour le basketball
Spieren kweken om te basketballen!

WEEKPROGRAMMA

Wil je je basketbalschoenen een kwartiertje of twee per dag inruilen voor een paar halters? Wij hebben voor jou een spierversterkend programma ontwikkeld waarin de verschillende spiergroepen aan bod komen en waarin we je een aantal oefeningen aanbieden om je spel te verbeteren. Bij elke oefening kun je het aantal reeksen en herhalingen aanpassen aan jouw niveau. We herinneren je eraan dat basketbal een explosieve en vinnige sport is. Het is dus echt niet nodig om reeksen met 200 herhalingen aan elkaar te rijgen. Je gaat immers geen partijtje armworstelen. Rust tussen elke reeks 30 seconden en tussen elke oefening twee minuten om even op adem te komen, je af te vragen waarom je dit doet, om te dromen van die magische dunk en om nadien verder te gaan met je training.

Spieren kweken om te basketballen!
Spieren kweken om te basketballen!
Spieren kweken om te basketballen!
Spieren kweken om te basketballen!

PLAYGROUND-PROGRAMMA:

Heb je geen halters binnen handbereik of zweer je bij basketbal? Dan hebben we voor jou vijf oefeningen die je met de bal kunt uitvoeren.

Spieren kweken om te basketballen!
Spieren kweken om te basketballen!
Spieren kweken om te basketballen!

Als je met veel passie en plezier traint en wedstrijden speelt, kun je onze MVP-oefeningen als perfecte aanvulling gebruiken. Rust levert je meer resultaten op dan te veel trainen! En jij, hoe bereid jij je voor op je basketbalseizoen? Deel je ervaringen met ons!~