DE NCR CF-REEKS
De Neo Racer is onze veelzijdige fiets bij uitstek, zonder daarbij de prestaties uit het oog te verliezen. Het model maakt deel uit van ons RACE-assortiment, speciaal voor fietsers die op zoek zijn naar prestaties.
Of je nu net begint of al een ervaren wielrenner bent, de mogelijkheden van deze fiets zullen iedereen verbazen.
Alle fietsen in de NCR-reeks zijn voorzien van hydraulische schijfremmen voor progressief remmen bij elk weer
VEELZIJDIGE FIETS MET ENKEL KETTINGBLAD
Deze fiets is de ideale partner voor jonge wedstrijdrijders of je eerste triatlons. Dit model is ook ideaal om de goed berijdbare wegen in je omgeving te verkennen; dankzij de grote clearance en de 'allroad'-banden van 35 mm doorsnede.
De versie met enkel blad is geschikt voor fietsers die de voorkeur geven aan eenvoud en rijplezier op wegen en paden. De elektrische transmissie is betrouwbaar, eenvoudig en snel.
FOCUS OP HET FRAME
Het frame en de voorvork zijn volledig van carbon gemaakt. Carbon is lichter, stijver en dynamischer.
We kozen ook voor een carbon vork voor directer en nauwkeuriger sturen.
Het gelakte frame van de NCR CF weegt 1.200 gram in maat M, de vork weegt 413 gram.
Clearance van het frame: je hebt genoeg ruimte om er banden van 35 mm op te leggen. Let op, met banden van 38 mm loop je het risico de lak te beschadigen.
STUURINRICHTING
De stuurinrichting van de NCR CF is volledig van aluminium en heeft een VAN RYSEL-stuurpen en oversized stuur.
De lengte van de stuurpen is afhankelijk van de maat van het frame:
XXS: 60 mm
XS: 70 mm
S: 80 mm
M: 90 mm
L: 100 mm
XL: 110 mm
Breedte van het stuur, as-as:
XXS, XS S: 400 mm
M, L , XL: 420 mm
ELEKTRISCHE SRAM APEX AXS-TRANSMISSIE
Deze versie is uitgerust met de complete SRAM APEX AXS-groep. Dit kleine broertje van de Force-groep, met veel van dezelfde technologieën, kiest resoluut voor een eigen weg.
Volledig draadloos en de elementen zijn bijzonder eenvoudig te monteren en te vervangen.
Met de SRAM connect-app kan je je fiets vanaf je smartphone volledig naar wens afstellen.
De groep werkt met een batterij. Je kunt die gemakkelijk losklikken om op te laden.
Gewicht: 3.050 gram.
BB: DUB PressFit Bottom B
ONTWIKKELINGEN
De fiets heeft een enkelvoudig SRAM APEX AXS-kettingblad van 46. Met de 46 kun je sneller trappen en vaker op het midden van de cassette blijven.
De cassette SRAM XPLR PG-1231 en 11/44T biedt de volgende vertanding:
11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44
Apex AXS-ketting
Lengte van de cranks per fietsmaat
XS: 165 mm
S: 170 mm
M: 172,5 mm
L, XL: 175 mm
ONDERHOUD VAN DE TRANSMISSIE
We willen benadrukken hoe belangrijk het is om je transmissie regelmatig te onderhouden, zeker als je in uitdagende omstandigheden fietst (vochtige en/of vuile ondergrond).
Met regelmatig onderhoud gaat je transmissie langer mee.
Controleer je ketting regelmatig met de volgende tool:
https://www.decathlon.be/nl/p/tester-voor-kettingslijtage-van-fietsen/_/R-p-120530
LEVENSDUUR VAN EEN TRANSMISSIE
Als je een fiets koopt, is het belangrijk om bij de keuze van de transmissie rekening te houden met de kosten van het onderhoud ervan.
De waarden hieronder zijn gemiddelde waarden, die sterk kunnen variëren afhankelijk van hoe goed je de transmissie onderhoudt. We geven ze ter informatie mee.
De gemiddelde levensduur van een goed onderhouden ketting is 5.000 km.
De gemiddelde levensduur van een cassette is 10.000-12.000 km
SCHIJFREMMEN
SRAM Paceline-schijfremmen met schijf van 160 mm voor- en achteraan.
Je kunt de vrije slag van de remmen aan je handgrootte aanpassen.
Je moet de remmen eerst inremmen. Hiervoor rem je 20 keer achter elkaar, telkens net iets steviger, bij een lage snelheid (20 km/u) en dan nog eens bij 30 km/u. Rem allebei de remmen goed in.
Dat zorgt voor een betere grip van de blokken op de schijf.
FULCRUM RACING3 DB TUBELESS WIELEN (1)
De Racing 3 DB barst van de technische kwaliteiten en is ontwikkeld om te presteren in de meest uiteenlopende situaties. Dit wiel zet de nieuwe standaard op het vlak van tevredenheid en betrouwbaarheid.
Het biedt een verbluffend rolvermogen, dankzij de conus-cuplagers, en is tegelijk comfortabel dankzij de stalen spaken, die de trillingen 25% beter opvangen dan de Racing Zero.
Dit is een veelzijdig en betrouwbaar wiel bij uitstek.
FULCRUM RACING3 DB TUBELESS WIELEN (2)
Velgbreedte: Voor: 23,8 mm
Wieltype: band
Velghoogte: 28 mm
Gewicht per paar: 1660 g
Voorspaken: 21 (7 links - 14 rechts)
Achterspaken: 21 (14 links - 7 rechts)
Lager: conus-cupsysteem, verstelbaar
Naaf: aluminium, opengewerkte aluminium flens
Freewheelbody: Shimano Sram 10/11 versnellingen
Maximumgewicht van de fietser: 109 kg
OVERIDE-BANDEN VAN HUTCHINSON
Maat: 700 X 35 C
We wilden deze fiets uiterst veelzijdig maken en kozen voor de Overide-banden van Hutchinson om moeiteloos over wegen en paden te rijden.
tubeless ready
TUBELESS OF BINNENBAND
We raden aan om je banden tot tubeless om te vormen met het meegeleverde tubeless ventiel.
Tubeless is comfortabeler, biedt meer rendement en zorgt ervoor dat je band zich bij een klein gat zelf herstelt.
Zorg wel dat je altijd een binnenband in je reparatiekit hebt, voor het geval je een te groot lek in je band rijdt.
HOUDING
Aluminium VAN RYSEL-zadelpen met een diameter van 27,2 mm.
XS: 250 mm
S;M;L: 350 mm
XL: 400 mm
Zadel VAN RYSEL
PEDALEN
Geleverd zonder pedalen
WELKE MAAT KIEZEN?
Bekijk de geometrietabel van de fiets.
Zit je tussen twee maten, weet dan dat een kleinere fiets geschikter is voor fietsers die een wendbare, reactievere fiets zoeken. Maar als je aangenamer wilt zitten voor lange afstanden, ben je beter af met de grotere maat.